Μην έχοντας
καταφέρει να παρακολουθήσω την πρώτη
συναυλία των sanctuary στην
χώρα μας (2011) στην reunion
περιοδεία τους, αλλά και έχοντας 10 χρόνια
να παρακολουθήσω τον warrel
dane ζωντανά (nevermore
2005) , ήταν σίγουρα μονόδρομος το να
δώσουμε το παρόν στην συναυλία του
αγαπημένου αυτού συγκροτήματος στην
συμπρωτεύουσα .
Xωρίς
υπερβολή με το που ανακοινώθηκαν οι
ημερομηνίες, μετρούσαμε αντίστροφα τις
μέρες για να έρθει επιτέλους η στιγμή
αυτή.
Ειδικά μετά
το σπουδαίο (και παραγνωρισμένο) νέο
άλμπουμ τους “the year
the sun died”
, οι προσδοκίες, αλλά και η επιθυμία για
το εν λόγω live είχαν ανέβει
κατακόρυφα.
Και σε αυτό το
σημείο , ας μου επιτραπεί να κάνω μια
παρένθεση για το εν λόγω άλμπουμ:
Θες τα χρόνια
που πέρασαν από την διάλυση τους; Θες
ότι «πάγωσαν» οι nevermore;
Μήπως επειδή
ο warrel είχε αφήσει τις
τσιρίδες για χρόνια και φανήκαν να τον
ζορίζουν στις συναυλίες του 2011;
Δεν είχα
τεράστιες προσδοκίες για τον δίσκο.
Με το που
κυκλοφόρησε όμως στο you
tube το “arise
and purify” ,
ενθουσιάστηκα και με το που απέκτησα
και τον δίσκο, επιβεβαιώθηκε η άποψη
μου ότι οι sanctuary επέστρεψαν
δυνατοί και με δισκάρα.
Έκπληκτος όμως
άκουσα αρκετούς να μιλούν για πολύ
«nevermore» ήχο , ή ”καλό
,αλλά όχι σαν τα παλιά” κλπ.
Εκτός του ότι
τα σχήματα είναι αλληλένδετα (nevermore
- sanctuary) , αλλά και ότι ο
δίσκος, είναι και ακούγεται sanctuary,
θέτω το εξής ερώτημα:
Μήπως η
παρελθοντολαγνεία μας έχει καταβάλει
σε τέτοιο βαθμό ώστε να χάνουμε το παρόν
και όσα αυτό έχει να μας προσφέρει;
Γιατί πρέπει
πάντα να αγιοποιούμε το «παλιό» και να
απαξιώνουμε το νέο, εωσότου παλιώσει
και αυτό;
Τέλος παρένθεσης…
Φτάνοντας
λοιπόν στο eightball club
και τελειώνοντας το σετ τους οι καλοί
black fate, ο
κόσμος είχε αρχίσει ήδη να μαζεύεται
για τα καλά και ο χώρος έδειχνε να
γεμίζει.
Με το intro
“ad vitam
aeternam” να ακούγεται από
τα ηχεία , τα μέλη των sanctuary
ανέβαιναν ένα-ένα την μικρή σκηνή του
eightball μέσα σε κλίμα
αποθέωσης.
Και το live
ξεκινά με το φοβερό “arise
and purify”.
Αυτό που γίνεται
δεν περιγράφεται . Ο κόσμος να χοροπηδά
και να τραγουδά σαν τρελός, o
warrel να τσιρίζει στο ρεφρέν
σαν έφηβος και η περίσσια όρεξη της
μπάντας να μην αφήνει περιθώρια
αμφισβήτησης.
Στα καπάκια
“let the
serpent follow
me” από το νέο άλμπουμ και
εδώ διαπιστώνουμε ότι τα νέα κομμάτια
ακούγονται ακόμη καλύτερα ζωντανά.
Με το τέλος
του τραγουδιού, ο dane
καλησπερίζει το κοινό και προλογίζει
το επόμενο κομμάτι ,θυμίζοντας μας πόσο
επίκαιρο είναι ακόμη και στις μέρες μας
το στιχουργικό περιεχόμενο του “seasons
of destruction”.
Άψογη εκτέλεση
και εδώ με την μπάντα να αρχίζει γρήγορα-
γρήγορα το “die for
my sins”.
Αυτό που έγινε
στο εν λόγω κομμάτι δεν αποτυπώνεται
με λέξεις.
Τα mosh
pits στο αποκορύφωμα , stage
diving από παντού , ο lenny
Rutledge να χτυπιέται σαν
μικρό παιδί και ο dane να
κάνει ερμηνεία ζωής. Ούτε ο πιο αισιόδοξος
δεν περίμενε να ακούσει τέτοιες τσιρίδες
από τον warrel.Αρκεί να
αναφέρω ότι στο μισό κομμάτι δεν μπορούσα
καν να σταθεροποιηθώ από τον χαμό που
επικρατούσε.
Η ίδια κατάσταση
συνεχίστηκε στο κορυφαίο “battle
angels” με τον dane
να βουλώνει τα στόματα με την καταπληκτική
του ερμηνεία.
Η συνέχεια μας
επιφύλασσε αρκετά ακόμη κομμάτια από
το νέο δίσκο, και πιο συγκεκριμένα τα
σπουδαία “exitium” , “question
existence fading”
και τα καταπληκτικά “frozen”
και the “year
the sun died”
,στο οποίο πιστεύω ο warrel
έκανε κατάθεση ψυχής. Προσωπικά θεωρώ
πως ήταν μια από τις καλύτερες στιγμές
τις συναυλίας.
Από το Refuge
denied ακουστήκαν ακόμη τα
κλασικά “white Rabbit
“(η γνωστή διασκευή σε Jefferson
airplane), “sanctuary”
και το “soldiers of
steel”, στα οποία ο κόσμος
ανταποκρίθηκε ιδιαίτερα θερμά.
Από το “into
the mirror black”
, το ομώνυμο (“mirror black”)
συγκίνησε, ενώ η συναυλία έκλεισε μέσα
σε κλίμα πανζουρλισμού με το “future
tense” το οποίο προκάλεσε
τον αναμενόμενο πανικό.
Και εδώ ήρθε
η στιγμή για το καθιερωμένο encore
όπως δήλωσε και ο dane.
Μονό που, όπως
είπε, δεν υπάρχει backstage
για να μπουν και να ξαναβγούν, οπότε θα
παίξουν κατευθείαν, ενώ ο Sheppard
άρχισε να παροτρύνει τον κόσμο να φωνάζει
“we want more”.
Η μπάντα, δεν
σταμάτησε να δίνει χειραψίες , με τον
warrel να δηλώνει πως δεν
του αρέσουν τα festivals και
προτιμά τα clubs για να
μπορεί να βλέπει και να νιώθει τον κόσμο.
Σε αυτό το
κλίμα αποθέωσης ο lenny
Rutledge ξεκινά το “taste
revenge” και το club
στην κυριολεξία κοντεύει να φύγει από
την θέση του ! χαμός!
Με το τέλος
του κομματιού ο Shepard έκανε
crowd surfing
και μέσα σε χειροκροτήματα η συναυλία
έλαβε τέλος.
Αν και θα ήθελα
ένα-δυο τραγούδια ακόμη, η συναυλία ήταν
καταπληκτική.
Τα καινούρια
κομμάτια ακούγονταν ακόμη πιο σπουδαία
και η μπάντα έπεισε για τα καλά για την
επιστροφή της.
Η
απόδοση όλων ήταν άψογη και ο νέος
κιθαρίστας nick cordle
ανέλαβε επάξια την αντικατάσταση του
σπουδαίου Brad Hull, ενώ οι lenny
Rutledge και Dave Budbill (τύμπανα)
κάθισαν για αρκετή ώρα μετά το live
στο club με τους οπαδούς.
Ο άνθρωπος
αυτός σε αυτή την ηλικία, δείχνει να “το
έχει” για χρόνια ακόμα.
Άνετος ,
θεατρικός με τις γνωστές psycho
γκριμάτσες του, όρισε τον απόλυτο metal
front man
–ερμηνευτή. Τι και αν σε κάποια σημεία
/ τραγούδια ζορίζεται ή δεν τα αποδίδει
με τον ίδιο τρόπο όπως παλαιοτέρα;
Η ουσία είναι
ότι ακόμη και τα πρόσφατα και πολύ καλά,
βίντεο που είχαμε δει, δεν παρουσίαζαν
ούτε στο ελάχιστο τον warrel
που είδαμε εμείς.
Όπως είπε και
ένας φίλος μετά το live “αν
αυτός τραγουδάει έτσι στα 50φευγα του,
τότε στα 30 του πως ήταν” ;
Ελπίζω και
πιστεύω σε ανάλογη δισκογραφική συνέχεια
από τους sanctuary.
Και φυσικά,
όταν μας ξαναέρθουν με το καλό, θα είμαστε
πάλι εκεί!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου